Ga naar de inhoud

Vredestein winterbanden en allseason banden sponsor van FIS WK skiën in Courchevel

De Nederlandse bandenfabrikant Vredestein is via het moederbedrijf Apollo Tyres officieel sponsor geworden van het FIS Alpine World Ski Championships in Courchevel. Met de sponsordeal wil de bandenfabrikant het profiel van bekroonde Vredestein-winterbanden en allseason-banden versterken.

De wereldkampioenschappen skiën worden eens in de twee jaar gehouden. In 2023 is het Franse wintersportdorp Courchevel in het fameuze skigebied Les Trois Vallées van 6 tot 19 februari gastheer voor het WK skiën.

De Vredestrein Wintrac Pro winterband © Vredestein
De Vredestrein Wintrac Pro winterband © Vredestein

De vorige editie van het wereldkampioenschap skiën, dat uit de onderdelen Alpinecombinatie, Super G, Afdaling, Parallelslalom, Reuzenslalom en Slalom bestaat, trok meer dan 16 miljoen televisiekijkers. Online werden de wedstrijdne 357 miljoen keer bekeken en kreeg het evenement meer dan 11 miljoen likes. Aan een evenement met een dergelijk grote en wereldwijde uitstraling verbinden sponsoren graag hun naam. Apollo Tyres, eigenaar van Vredestein, heeft de sponsorovereenkomst getekend om de bekendheid te vergroten van de bekroonde Vredestein-bandenseries voor de winter (Wintrac en Wintrac Pro) en het allseason-assortiment (Quatrac en Quatrac Pro).

Erkenning in de winter- en allseason-bandentests

Beide bandenseries van Vredestein scoorden hoog in de onafhankelijke bandentests die afgelopen herfst zijn uitgevoerd door toonaangevende consumententijdschriften, zoals AutoBild, ACE Lenkrad en Auto Motor und Sport, en door de ADAC, de grootste autovereniging van Europa.

Hoge scores voor Quatrac all-season-banden

Auto Motor und Sport riep de hoogwaardige Quatrac Pro-band uit tot winnaar in de categorie ‘prijs/kwaliteit’. Het magazine ACE Lenkrad noemde de band een ‘aanbeveling’ in de allseason-bandentest van september. De testers van AutoBild benadrukten de prestaties van de Quatrac Pro in de sneeuw, evenals zijn ‘stabiele rijgedrag en korte remweg op natte hellingen, en het lage geluidsniveau van de band.’

De standaard Vredestein Quatrac, die geschikt is voor gezinsauto’s en SUV’s, haalde de tweede plaats in de zeer competitieve allseason-bandentest van AutoBild. De band kreeg de beoordeling ‘voortreffelijk’. De testers omschrijven de Quatrac als “een sterke allseason-band met gebalanceerde prestaties in zowel natte als droge omstandigheden, met indrukwekkende remafstanden.”

Ook lof voor winterbanden-serie Wintrac

De winterbanden van Vredestein presteerden ook goed in recente onafhankelijke tests. De Wintrac werd ‘aanbevolen’ door de ADAC, de grootste autovereniging in Duitsland met ongeveer 21 miljoen leden. De organisatie roemde de prestaties op ijs en de lage rolweerstand. De hoogwaardige winterband Vredestein Wintrac Pro kreeg van Auto Motor und Sport de beoordeling ‘zeer goed’.

Het premium bandenmerk Vredestein, dat in 1908 in Nederland is opgericht, heeft een reputatie opgebouwd op het gebied van kwaliteit en innovatie. Dat begon bij de eerste fietsband die in 1910 werd geproduceerd en loopt door tot de personenauto-, motorfiets- en landbouwbanden die vandaag in Europa worden geproduceerd.

Speciale allseason-banden voor elektrische auto’s

Naast banden voor hoogwaardige auto’s en gezinsauto’s, was het merk aan het begin van de jaren 90 pionier in het segment allseason-banden en blijft het toonaangevend op de markt. In december kondigde Apollo Tyres de introductie aan van Vredesteins eerste speciale EV-band: de Quatrac Pro EV. Het nieuwe product wordt de eerste allseason EV-band op de markt, evenals de eerste met een maatoptie met de markering ‘High Load’ die aangeeft dat de band geschikt is voor grotere elektrische auto’s en SUV’s.

Synergie met competitief skiën

Het kwalitatieve en innovatieve karakter van het merk past goed bij zo’n hoogwaardig evenement als het WK Alpine Skiën. “Deze belangrijke nieuwe koppeling aan wintersport is ideaal om de bekendheid van enkele unieke merk- en productkenmerken van Vredestein te vergroten”, legt Benoit Rivallant, President en CEO van Apollo Tyres uit. “Onze winter- en allseason-banden hebben veel synergiën met de wereld van competitief skiën, met name de focus op het behalen van superieure prestaties en veiligheid op sneeuw en ijs. De kampioenschappen trekken een zeer betrokken publiek aan dat producten van topkwaliteit begrijpt en waardeert, en deze nieuwe overeenkomst helpt ons om het profiel van Vredestein in gevestigde gebieden en in belangrijke groeimarkten in heel Europa snel te verhogen.”

Mis nooit meer een bericht. Meld je hieronder aan voor de gratis nieuwsbrief. Volg ons op Facebook en Instagram.

Privacy *

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Geoptimaliseerd door Optimole